איך לגשת לבחורה? בצורה ישירה או עקיפה

בפוסט הזה אביע את דעתי לגבי איך כדאי לגשת לבחורה:  האם בצורה ישירה או עקיפה?

ראשית, פתיח הוא מושג שמתייחס לתחילת שיחה עם בחורה. פתיח הוא כל מצב שבו גבר ניגש לבחורה חדשה במקום כלשהו (בר, רחוב, תחנת אוטובוס וכו’) במטרה להכיר אותה כשהשאיפה היא בצורה רומנטית. 

פתיח עקיף הוא פתיח בו הגבר לא מביע עניין ולא מצהיר את הכוונה הרומנטית האמיתית שלו. זה יכול לבוא בצורת small-talk עם הבחורה, שאילת שאלה וכדומה. לדוגמה: “חבר שלי אמר שהוא נמצא ברחוב המעפילים, את יודעת איפה זה?”, “את מכירה מקום מגניב לאכול באזור?”.

 לעומת זאת, פתיח ישיר הוא כל סוג פתיח שבו הגבר מצהיר את הכוונות הרומנטיות שלו על ההתחלה. זה יכול לבוא בצורה של מחמאה או משהו בסגנון, ואז הבחורה מבינה מיד שהגבר מתחיל איתה ומביע בה עניין רומנטי. לדוגמה: “את מהממת! אשמח להכיר:) “.

בשני סוגי הפתיחים (בדומה לפתיתים) אפשר להשתמש בהמון דרכים. בנימה אישית, אני לא ממליץ לגברים שאני מאמן להשתמש בפתיח אחד בלבד, כי אז הפתיח נשמע רובוטי, מונוטוני ומאבד מהערך שלו. במצב כזה, במקום שהפתיח ישקף את ההתרגשות של הגבר שניגש לבחורה ואת ההתלהבות שלו ממנה – הוא נחווה כפתיח שתורגל מלא פעמים, כלא אותנטי. 

לכן, אני ממליץ שלא יהיה לגבר משפט מוכן מראש אלא שיקרא את הסיטואציה וממנה יאלתר משפט פתיחה שיתאים לאותה סיטואציה, לרגע הנוכחי שבו הוא ניגש אל הבחורה שהוא מעוניין בה.

יש אנשים שטוענים שעדיף להשתמש בפתיח עקיף ופחות בפתיח ישיר. הנימוק שלהם הוא שפתיח ישיר הוא בנאלי מדי, שהבחורה שומעת את זה המון פעמים במהלך חייה. כתוצאה מכך, הפתיח לא מרגש אותה והתוצאה  היא שהבחורה פשוט תענה לגבר שניגש אליה “תודה:)” בנימוס ותמשיך ללכת בלי להראות בו עניין חזרה. 

אז כן, יש אמת מסוימת בטענה לפיה הבחורה שומעת מחמאות ומקבלת פלירטוטים ישירים המון פעמים. עם זאת, זה שהיא שומעת את זה הרבה פעמים בצורה כלשהי לא אומר שיש הרבה גברים שמסוגלים לגשת אליה ולתקשר לה את זה בצורה בטוחה וטובה (ולא קריפית); ממקום של ערך עצמי גבוה; בצורה שמתבטאת בטון הדיבור של הגבר הפונה אליה, בחיוך שלו, בנוכחות שלו בקשר העין שהוא יוצר איתה, ביציבה ובשאר שפת הגוף שלו באותה סיטואציה (יחד עם ההרגשה הפנימית שלו, תחושת ביטחון כללית). מניסיון של מתאמנים שלי ושלי, הנשים הכי יפות הן אלו שהכי מתרגשות מהפתיח הישיר כי הן שומעות את זה הרבה פחות. למרות שאותן נשים מקבלות הרבה אישור חברתי מגברים במדיה חברתית ובאפליקציות היכרות, במציאות הן לא שומעות הרבה מחמאות, וגם אם כן, כנראה שהן שומעות מחמאות מגברים שעושים את זה בצורה מוזרה.

אחד היתרונות של פתיח עקיף הוא שבעזרתו הגבר יכול להתחיל עם הבחורה מבלי להפעיל עליה לחץ (יש נשים שנרתעות מהישירות שבפתיח הישיר). בנוסף, הפתיח העקיף עוזר לגבר במקרים שהוא לא בטוח לגבי מידת המשיכה ו/או ההתאמה שלו לבחורה שהוא ניגש אליה, ועוזר לו לבדוק אותם יותר בעדינות. 

מנגד, אחרים טוענים כי עדיף דווקא להשתמש בפתיח ישיר. הם מתבססים על כך שכשגבר ניגש ואומר את כוונותיו הישירות לבחורה – זה מצביע על גבריות ואומץ ומוערך על ידי נשים. פתיח ישיר או פתיח שמתבסס על סיטואציה מסוימת יכול להתאים במידה והגבר בטוח שהוא נמשך לבחורה אליה הוא ניגש. 

יש יתרון לגישה הישירה כי אז השיחה הופכת לשיחה רגילה ולא מוזרה. ברגע שאין מטרה לשיחה, והשיחה נופלת על הבחורה משום מקום, השיחה עלולה להיחוות כמוזרה על ידי הבחורה.

חשוב להדגיש שמה שחשוב בגישה ישירה זו הכוונה שמאחורי המעשה. גברים רבים ניגשים לבחורה במטרה לקבל ממנה אישור חברתי: שהיא תאשר להם שהם מושכים בעיניה. אז הם מצפים לקבל תגובה חיובית לאחר שהם מחמיאים לה.

במקום לנסות לקבל אישור מהבחורה לזה שאנחנו מושכים (ולהרגיש תלויים בו), עלינו להתמקד בלקבל ממנה אישור לכך שהיא מעוניינת שאנחנו נפנה אליה בשניות הבודדות לפני שאנו ניגשים, כדי שנהיה בטוחים שהיא מעוניינת בנו ואנחנו לא כופים עליה אינטראקציה שהיא לא מעוניינת בה וחודרים למרחב האישי שלה ללא רשות.

 המטרה של מחמאה בפתיח היא לא כדי לקבל אישור מהבחורה, אלא כדי שהבחורה שאתה ניגש אליה תבין למה ניגשת מלכתחילה.  לכן, אני ממליץ לגבר שניגש לבחורה להמשיך להוביל את השיחה אחרי הפתיח, תוך קשיבות לסימני עניין או חוסר עניין מהבחורה. במידה ויש עניין מצד הבחורה, אז הגבר יכול להמשיך את השיחה:)

הסיבה לכך היא העובדה שגבר ניגש ומראה בבחורה עניין מוציאה אותה מהאזור הנוחות שלה ועלולה לשים עליה לחץ, לכן, כדאי שהוא יוביל את השיחה בהתחלה כדי להוריד את הלחץ הזה. עם הזמן השיחה הופכת ליותר מאוזנת ושני הצדדים משקיעים בשיחה באותה מידה.

אפשרות נוספת שקיימת היא לעבור מפתיח עקיף לפתיח ישיר. לדוגמה, אם הגבר מתלבט אם להתחיל עם הבחורה, כי היא נראית לו צעירה בשבילו, הוא יכול להתחיל איתה שיחה בפתיח עקיף ולשאול אותה מה הגיל שלה. אם הוא מגלה בשיחה שמתאים לו להמשיך לדבר עם מישהי בגילה, הוא יכול להראות כוונות רומנטיות, לדוגמה: “האמת שבאתי להתחיל איתך פשוט לא הייתי בטוח בת כמה את, נעים מאוד אני X”.

לאחר דברים אלה, חשוב לציין שזה לא משנה אם הגבר ניגש בצורה עקיפה או ישירה, הצהרת כוונות מצידו צריכה להגיע בכל מקרה.

חלק חשוב בדיון לגבי האם עדיף לפתוח בצורה ישירה או עקיפה הוא עניין הדחיות. יש גברים שחושבים שהדחיות שהם מקבלים כשהם ניגשים קורות בגלל שהפתיח שלהם היה ישיר מדי. עם זאת, מה שבפועל משפיע על התוצאות של גברים ועל כמות הדחיות שהם מקבלים זה לא סוג הפתיח אלא היכולת של הגבר שניגש לבחורה לעשות עליה רושם של גבר איכותי ומושך; היכולת שלו להציג את עצמו בצורה מושכת שתגרום לבחורה להתעניין בו בחזרה. הצלחה או כישלון בפעולה הזו לא תלויה בפתיח עצמו, כי הפתיח הוא חלק קטן מכל האינטראקציה. יתר על כן, רושם ראשוני מורכב מניואנסים תת- תקשורתיים (שציינתי מקודם) שבאים לידי ביטוי בכל סוג של תחילת שיחה, בין אם הוא ישיר ובין אם הוא עקיף. 

לסיכום, לכל פתיח יש את היתרונות שלו. ההמלצה שלי היא לנסות אותם כשאתם ניגשים, תוך קשיבות לבחורה שאתם ניגשים אליה, ולבדוק מה עובד עבורכם.

שיהיו גישות נעימות ושבוע מלא באנרגיות:)

ברוכים הבאים לאזור אישי