האם יכולה להיות ידידה אמיתי לגבר?

בפוסט הזה אדבר על שאלות נפוצות בנוגע לידידות בין גבר לאישה:

האם זה קיים, או שידידים הם גברים שמעוניינים מינית ו/או זוגית בבחורות אבל מפחדים להן להראות את זה? 

האם בכלל קונספט כזה יכול להתקיים?

 ואם כן, למה כדאי לגבר שיהיו לו ידידות?

האם גבר שמתאהב בידידה שלו צריך לסיים את הידידות או לא?

בלא מעט מקרים גברים סופגים מהסביבה אמונות שלא מתאים להם בנוגע לנושא הידידות. אם המיינדסט של גבר לגבי נשים מתמקד רק בהאם הוא תצליח לשכב איתן (“להשיג” או “לקבל” מהן סקס) – אז יהיה לו מאוד קשה להגיע למצב שבו הוא יוצא ושוכב עם בחורות איכותיות לפי הסטנדרטים שלו. 

כשבחורה מעוניינת לעבור חוויה מינית עם גבר, זה אף פעם לא מסתכם רק בחוויה המינית עצמה. כאשר בחורה בוחרת לעצמה פרטנר מיני או פרטנר רומנטי לקשר רציני, היא לא תתמקד רק בביצועים של הגבר במיטה, כי חשוב לה גם הרגש מעבר לכך. 

זאת, אגב, הסיבה שבגללה שליחת דיק-פיקס לא עובדת לגברים ובחורות לא שוכבות איתם בגלל התמונות הללו (מעבר לכך שזו הטרדה מינית, כפייה של המיניות של הגבר על הצד השני – מה שלא בסדר בשום צורה). 

רוב הגברים מסתפקים בחוויה של סיפוק מיני בלבד, בשונה מבחורות שבשבילן המיניות היא חלק מהחוויה הכוללת, מכל המעטפת: בחורה מחפשת גבר שירגש ויצחיק אותה, שהיא תתלהב מהאינטיליגנציה שלו ומתכונות האופי שהיא אוהבת ומעריכה בו. כאשר יש לה את המעטפת הזו והיא מרגישה בנוח עם הגבר ושיש לה חיבור איתו – היא מרגישה שיש לה מה לחוות עם אותו גבר גם בפן המיני.

בשביל לצאת (ולשכב) עם בחורה איכותית,  גבר בכל מקרה יצטרך להיות באיזשהו מקום גם ידיד שלה. המדדים לבחורה איכותית משתנים מגבר לגבר בהתאם למערכת הערכים והאמונות שלו. בפוסט הזה, כשאני כותב על בחורה איכותית, הכוונה היא לבחורה שבאה למיניות ממקום של ערך עצמי גבוה ולא של  ממקום של חוסר הערכה עצמית, או כדי להעלות לעצמה את המצב רוח או כחלק מדפוס של הרס עצמי. 

כשגבר בא מנקודת הנחה שהסיבה היחידה לדבר עם בחורה (שהיא לא בת משפחה) היא במטרה לעשות סקס – הוא ירגיש שהוא סובל כל הדרך אל הסקס. אז הוא יהיה תלוי בתוצאה (לחוץ לקבל תוצאה טובה מבחינתו שהיא הסקס עצמו) ולא יהנה מלדבר עם הבחורה ולהקשיב לה, אלא זה ירגיש לו כמו עינוי מתמשך. 

לכן, אני ממליץ לגבר לבוא לאינטראקציה עם אישה בצורת חשיבה לפיה שניהם מרוויחים מהאינטראקציה, מהשיחה, מהכיף ההדדי גם אם לא יהיה ביניהם שום דבר מיני.

לדעתי, לידידות בין גבר לאישה יש הרבה יתרונות עבור הגבר (גם עבור האישה, בפוסט הזה אני מתמקד בגברים). היתרון ראשון הוא שהגבר חווה אנרגיה נשית ברמה הורבלית, מה שמרחיב אופקים. השיח עם נשים הוא שונה מהשני שגבר רגיל אליו עם חבריו הגברים. כשגבר מדבר עם אישה, הוא מרחיב אופקים ונחשף לדברים חדשים ונקודות מבט שונות שהוא לא נחשף אליהן בשיחות עם גברים.

 יתרה מכך, ידידות יכולות לייעץ לגברים בלא מעט נושאים, כמו סגנון לבוש. גברים פחות נוטים לייעץ לחברים שלהם בנושאים מסוימים, כמו בנושא הזה לדוגמה. 

השפעה נוספת חיובית לידידות בין גבר לאישה היא שברגע של גבר יש ידידות אז באופן תת מודע הוא מראה לעצמו שהוא ראוי להיות בחברת נשים ואהוב על ידן. כלשגבר יש ידידות שמושכות אותו, גם אם לא קורה ביניהם משהו מיני הוא מראה לעצמו שהוא יכול לצאת עם נשים שהוא נמשך אליהן – שזה בתורו עוזר לאותו גבר לצאת איתן. 

בנוסף, כשלגבר יש ידידות זה מעלה את הסטטוס החברתי שלו בעיני גברים. ראשית, כשלגבר יש ידידות הוא יכול להכיר ביניהן לבין חברים שלו, ואם הם יהיו זוג אז כל הצדדים מרוויחים:)

 אותו דבר גם באופן הפוך: הידידה יכולה להכיר לידיד שלה מישהי שמתאימה לו, על סמך ההיכרות בינה ובין הידיד.

יתר על כן, גם במקומות בילוי יש יתרון לגברים עם ידידות, כי יש יותר סיכוי שיכניסו מישהו עם כמה ידידות מאשר חבורה של גברים בלבד. יתרה מכך, כשבחורה רואה שלגבר יש ידידות זה מעלה את הערך שלו בעיניה ויש יותר סיכוי שהיא תיענה לחיזוריו. 

“אז יאריק, הבנתי שידידות זה טוב. מה לעשות במידה ואני מתאהב בידידה שלי?”

קודם כל, מערכת היחסים שלנו עם עצמנו היא חשובה. אם אנחנו מסונכרנים עם עצמנו בהרגשה הפנימית, אז יהיה לנו הרבה יותר קל להיות מסונכרנים עם העולם החיצון. אם מבפנים משהו לא מסונכרן – אז אנו עלולים לזייף את זה כלפי חוץ וזה מתכון לבעיות. אם גבר מעוניין בבחורה אבל  לא אומר לה עם זה כלום ולא עושה צעד בנושא – אז הוא הופך את התקשורת בינו לבין הידידה למעיקה.

 דוגמה לכך היא שגבר נשאר ידיד של בחורה ואז היא מכירה בן זוג חדש, שעשוי אפילו להיות חבר של אותו גבר, ואז הוא מרגיש כעס על עצמו שלא הציע לה לצאת איתו ונהיה עצוב כשהוא מדבר עם הבחורה. לכן, חשוב לדעתי שגבר יבטא את המשיכה שלו כלפי נשים וכלפי בחורה ספציפית, כך שהן ידעו שהוא נמשך אליהן. הסיבה שזה חשוב היא בשביל תקשורת בריאה איתן ולמען תקשורת בריאה עם עצמנו. כשאנחנו מתקשרים מתוך כנות, מערכות היחסים שלנו עם אחרים ועם עצמנו הופכות לטובות יותר. 

פחד שיש לגברים שיש סביב הנושא של ידידות שהם נמשכים אליהן הוא שהמשיכה לא הדדית. עם זאת, עדיף לקבל דחייה בפן הרומנטי ולהישאר ידידים מלהישאר בחוסר וודאות ותסכול על חוסר הביטוי העצמי האותנטי. כאמור, גם ידידות בין גבר לאישה היא לגמרי בסדר

עם זאת, במקרים שהגבר נמשך לידידה שלו אבל יש לה בן זוג אז לדעתי עדיף לא לרצות לממש את המשיכה הזו. הוא יכול להודות שהוא נמשך אליה אבל לא לנסות לחזר אחריה, כי זה ייצור מצב לא נעים. 

יש לציין שיש מקרים שבהם גבר יכול לשכב עם ידידה מבלי להרוס את הידידות בינו לבינה. כאנשים, יש לנו נטייה לשים דברים בתוויות והגדרות. אם גבר ואישה מחליטים ביחד שהם ידידים ורוצים לשכב כי יש משיכה הדדית ביניהם אבל להישאר ידידים – אין בזה שום דבר פסול

שיהיה לנו שבוע מלא בקשרים מחזקים ומעצימים

ברוכים הבאים לאזור אישי