אנרגיית הגבר המושך

שאלה שנשאלתי על ידי אחד המתאמנים שלי היא “איך אוכל לשדר באופן קבוע אנרגיה של גבר מושך?”

התשובה מורכבת מכמה רבדים. ראשית, כדי להיות אנשים מושכים עלינו לשים לב לדיאלוג הפנימי שאנו מנהלים עם עצמנו. כאנשים, אנחנו לא תמיד מודעים למה שקורה בין האוזניים שלנו. אנחנו מרגישים שזה קורה באופן אוטומטי, אך חשוב לשים את המודעות שלנו למה שאנחנו חושבים על עצמינו ברגעים מסוימים, כי הם מעצבים את תפיסת העולם הכללית שלנו לגבי עצמנו, הסביבה והעולם. אנשים הישגיים נוטים בדרך כלל להלקאה עצמית, שהיא אנרגיה חזקה שמשפיעה על חיינו לרעה. מצד אחד, היא נותנת לנו מוטיבציה להצליח ולהשתפר במה שאנחנו עושים; היא גורמת לנו לשאוף ליותר ולא להתפשר על הסטנדרטים שלנו.

מצד שני, הלקאה עצמית שוחקת אותנו נפשית. היא גורמת לנו לכעוס על עצמנו ולהסתובב בעולם עם רגשות אשמה, שזה דבר שהוא לא מושך וגם מוריד את המצב רוח באופן כללי וזה סתם חבל. החיים קצרים מדי כדי שנחיה אותם עם רגשות שליליים כמו הלקאה עצמית, אשמה וכעס. במקרים של הלקאה העצמית מה שאני ממליץ זה לזהות אותה כשהיא קורית בזמן אמת, ולקחת החלטה. ההחלטה הזו היא לתת לעצמנו מתנה שהיא להפסיק להלקות את עצמנו; החלטה להפוך את אותה הלקאה לביקורת עצמית, שדרכה נוכל לסכם מה ניתן לשפר בהתנהלות שלנו ומה אפשר היה לעשות אחרת. יתרה מכך, כשאנו מלקים את עצמנו, אנו בעצם דוחים את עצמנו ואז מסתובבים עם תחושה של דחייה מעצמנו, מה שגורם לנו להרגיש פחות מושכים. מה שאנחנו מרגישים גם אחרים מרגישים ומשקפים לנו את זה. אם נרגיש לא מושכים אז  גם נהיה פחות מושכים על ידי הסביבה, וזה יהיה כמו מעגל שמזין את עצמו, כמו ביצה ותרנגולת 😉

פעולה נוספת שיעולה לעזור לנו להיות אנשים יותר מושכים היא לעשות דברים מתוך בחירה מודעת ולא בגלל שהם האוטומט שלנו: כשאנו עושים דברים מתוך בחירה ופחות מתוך היגררות, אנו מרגישים יותר עוצמה ולכן גם מרגישים מושכים יותר. אנו מרגישים עוצמה בפעולות שאנו עושים מתוך בחירה, כי בחירה היא פעולה אקטיבית והיגררות היא פסיבית. דוגמאות להיגררות הן להישאר במיטה יותר זמן ממה שאנחנו באמת צריכים, או לשתות יותר אלכוהול ממה שהגדרנו לעצמנו כשאנחנו בחברה (לחץ חברתי). לעומת זאת בחירה היא משהו שהחלטנו לעשות, כמו ללמוד למבחן או לשלוח הודעה לחבר שאנו מעוניינים לחדש איתו קשר. לכן, צעד שאפשר לעשות עוד היום הוא לשים לב לפעולות שאנו עושים כי אנו בוחרים בהן, ולפעולות שאנו עושים כי אנחנו נגררים אחרי אחרים, או אולי מנסים למלא איזשהו חלל של זמן רק כדי שלא ישעמם לנו, אבל בפועל לא מנצלים את הזמן הזה כמו שצריך. בשלב הבא, נוכל להגביל ואף להפסיק את הפעולות שאנו עושים מתוך היגררות ובמקביל להגדיל את כמות וזמן הפעולות שאנו עושים מתוך בחירה, רצון ותשוקה.

יתרה מכך, אנחנו מושכים יותר כשאנחנו נשארים נאמנים לעצמנו: להישאר נאמנים לסטנדרטים ולערכים שלנו כשאנו מתקשרים עם אנשים אחרים. כדי לזהות אם אנו נאמנים לעצמנו כדאי שנשאל את עצמנו האם הדברים שאנו עושים והאנשים שאנו בקשר איתם ממלאים אותנו או מרוקנים מאיתנו את האנרגיה?

אם התקשורת עם האחר בסיטואציה מסוימת מרוקנת אותנו מאנרגיה כדי שנשים לב איפה אנחנו לא באמת אנחנו באותה סיטואציה, מתי אנחנו לא אותנטיים. ככל שנזהה את הסיטואציות האלה ונדע ללמוד מהן, נוכל לתקשר מתוך חיבור לעצמנו  ואז התקשורת עם אחרים תמלא אותנו באנרגיה.  כשאנחנו מלאים באנרגיה, כאמור, זה מקרין החוצה ואז הסביבה חווה אותנו שמושכים ואנרגטיים יותר.

טיפ נוסף שיכול לעזור לשדר אנרגיה מושכת הוא לטפח את הגוף הפיזי שלנו. כשאדם לא מטפח את הגוף שלו ויש לו הרגלים כמו לאכול אוכל לא בריא, עישון סיגריות, צפייה בסרטים כחולים וחוסר שעות שינה (או שינה לא איכותית) – האנרגיה שלו יורדת באופן אוטומטי. אני לא שופט אנשים שכן עושים אחד או יותר מההרגלים האלו, לכל אחד יש את הסטנדרטים שלו. הרעיון הכללי הוא שככל שיש לנו יותר הרגלים שמורידים לנו את האנרגיה אז יותר קשה לנו לשדר אנרגיה מושכת, כי הגוף שלנו לא יהיה בשיא שלו. לכן אני ממליץ עוד היום לערוך טבלה של שתי עמודות: הרגלים שמעלים לנו את האנרגיה והרגלים שמורידים לנו אותה. לאחר מכן כדאי לשים לב מתי אנחנו עושים את הדברים שמורידים לנו אנרגיה ולהחליף את ההרגלים האלו בהרגלים בריאים יותר. במקביל, אפשר לראות איך אנחנו עושים יותר מההרגלים שמעלים לנו את האנרגיה. כמובן שזה דורש עבודה, ועם זאת זה אפשרי.

שיהיה לנו סוף שבוע אנרגטי:)

ברוכים הבאים לאזור אישי